طراحي سقف هاي كاذب طراحي سقف هاي كاذب .

طراحي سقف هاي كاذب

سقف كاذب خانه‌ي شما را زيبا مي‌كند

 

سقف كاذب خانه‌ي شما را زيبا مي‌كند

وقتي مهمان وارد خانه‌ي شما مي‌شود، اول از همه چشمش به سقف مي‌افتد، چون سقف يك خانه هم مي‌تواند به زيبايي آن بيافزايد و هم چهره‌ي خانه‌ را زشت كند. زمان زيادي از روزهايي كه سقف خانه‌ها ساده و بدون تزئينات بود، گذشته، الان مردم مي‌كوشند تا سقف خانه‌ها را به محلي براي نمايش ظرافت و سليقه‌شان تبديل كنند تا به ديگران نشان دهند كه خانه‌شان بهترين طراحي سقف كاذب را دارد. يكي از به‌ترين راه‌ها براي تغيير چهره‌ي سقف يك خانه به‌كارگيري سقف‌هاي كاذب كناف است.


سقف‌ كاذب كناف همواره محصولي محبوب در صنعت ساختمان بوده و هست، محصولي كه به آساني نصب مي‌شود و ارزان است، عايق صدا و رطوبت است و مي‌توان طرح‌هاي جالب و زيبا را بر روي آن پياده كرد. در ضمن اين سقف‌ها بسيار بادوام هستند و قابليت‌هاي فراواني دارند.
اگر علاقمنديد به نصب سقف كاذب كناف در خانه هستيد، اول از همه بايد ابعاد سقف خانه را به دقت اندازه‌گيري كنيد، در ضمن بايد يا ابزار لازم را تهيه كنيد، ولي به‌تر است كار را به متخصص بسپاريد. اگر قصد داريد تا طرح‌هايي زيبا و متنوع را براي اين سقف كاذب اجرا كنيد رجوع به افراد باتجربه انتخاب درستي است، كساني كه علاوه بر اجرا مي‌توانند طراحي سقف كاذب را نيز بر عهده بگيرند.


 

 

 

يكشنبه 7 آذر 1395

چرا سقف كاذب مفيد است؟

نويسنده: مهران زلقي   

 

چرا سقف كاذب مفيد است؟

نصب كردن يك سقف كاذب چندين و چند فايده دارد. در اين نوشته‌ي كوتاه براي شما توضيح خواهيم داد كه شما از نصب كردن يك سقف كاذب در خانه يا محل كارتان چه بهره‌هايي خواهيد برد.

سقف كاذب چيست؟
سقف كاذب شامل تخته‌هايي است كه بر روي يك شبكه‌ يا چارچوب و با فاصله از سقف اصلي ساختمان كه ممكن است از جنس سيمان، آجر يا چوب باشد، نصب مي‌شود. سيستم سيم‌كشي برق، لوله‌ها و ديگر سازه‌ها زير سقف كاذب پنهان مي‌شوند. با نصب سيستم روشنايي در سقف كاذب مي‌توان نورپردازي خانه يا دفتر كار را تغيير داد.


جنس خود تخته‌ها بسيار متنوع است و مي‌توانند از مواد مختلفي مثل گچ، چوب، فلز، مواد تركيبي يا كامپوزيت ساخته شده باشند. بعضي از تخته‌ها ساده هستند و فاقد تزئينات ولي بقيه بافت‌ و تزئينات متنوع و زيبايي دارند كه خانه يا محل كار شما را زيباتر مي‌كنند. سايز مرسوم اين تخته‌ها 60 در 60 سانتي‌متر يا 60 در 120 سانتي‌متر هستند.
سقف كاذب بر روي يك شبكه‌ي فلزي نصب مي‌شود كه شامل ميله‌هاي طولي اصلي و ميله‌هاي عرضي هستند كه بايد بر اساس يك الگوي مشخص و مناسب براي هر سقف طراحي و اجرا شوند. بعد از نصب اين شبكه‌ي فلزيِ نگه‌دارنده، تخته‌ها به آساني بر روي اين شبكه سوار مي‌شود.

چرا نصب سقف كاذب مفيد است؟
مهم‌ترين فايده‌ي نصب سقف كاذب اين است كه كمك مي‌كند تا شما سازه‌هاي مختلف ساختمان، مثل لوله‌ها، سيم‌هاي برق و شبيه آن را كه نماي عمومي خانه يا دفتر كار را زشت مي‌كنند، پنهان كنيد. با اين‌كه ارتفاع سقف شما در بعضي جاها كم مي‌شود، ولي در عوض اين سقف كاذب به زيبايي خانه يا محل كار شما كمك شاياني مي‌كند.


در صورتي خرابي در لوله‌ها يا سيم‌كشي فقط كافي است تا تخته‌ي بخش خراب را برداريد و بعد از تعمير آن را دوباره سر جاي‌اش قرار دهيد.
ولي سقف كاذب فايده‌ي ديگري هم دارد كه اهميت و كاربرد آن به عنوان عايق حرارتي و صدا است. به اين ترتيب يك سقف كاذب هم مي‌تواند عايق صدا باشد و هم به عنوان عايق حرارتي مانع از هدر رفتن انرژي شود.


 

 

 

يكشنبه 7 آذر 1395

در مورد سقف هاي كاذب چه مي دانيد

نويسنده: مهران زلقي   

 

در مورد سقف هاي كاذب چه مي دانيد

در مورد سقف هاي كاذب مي توان ساعت ها صحبت كرد و مقاله نوشت . در اين بخش مي خواهيم به صورت كلي به معرفي موارد مختلف از سقف هاي كاذب بپردازيم.اين محصول مي تواند در مدل هاي مختلفي به صورت گچي -چوبي -فلزي-پي وي سي -شيشه اي-اهني - آلومينيومي -كامپوزيت و.. ديگر مدل هاي مختلف ظراحي و توليد شود.

با استفاده از سقف كاذب كناف شما مي توانيد كليه سيم كشي ها و لوله كشي هاي ساختمان خود را در زير ان پنهان كرده و مانع از بر هم ريختن ظاهر ساختمان خود شويد.اگر بتوان به خوبي برنامه اجراي سقف كاذب را انجام داغد مي توان هم از ان به عنوان يك عايق خوب در مقابل صوت استفاده كرد و هم اينكه پوشش مناسبي در جهت عدم تلف انرژي خواهد بود.در ضمن با داشتن يك سقف كاذب مي توان از آن در جهت نور پردازي و زيبايي ساختمان خود استفاده نماييد.

مبحث سقف كاذب هم مانند ديگر بخش هاي طراحي و دكوراسيون داخلي با گذشت زمان هر روز به پيشرفت هاي جديدي رسيده و تا لپبه امروز اين روند ادامه داشته است و توانسته در سطوح بالايي از كيفيت قرار گيرد.طراحي سقف كاذب بسيار مهم است كه با چه موادي صورت پذيرد  كه بتواند زيبايي را به منزل شما بياورد و هم اينكه در مقابل اتلاف انرزي به عنوان يك عايق خوب عمل نمايد.

به صورت عمومي معمولا از موادي براي ساخت و توليد انواع سقف كاذب كناف استفاده مي شود كه توجيه اقتصادي داشته باشد و توليد انبوه انها به صرفه باشد.اما در مدل هاي خاص و سفارشي شما مي توانيد از شركت طراح و توليد كننده بخواهيد كه با مواد درجه يك و انچه كه شما مي خواهيد كارتان را انجام دهند كه قطعا هزينه هاي جانبي ان نيز بيشتر خواهد شد.

البته در طراحي و اجراي سقف هاي كاذب بايد مسايل آب و هوايي منطقه را نيز در نظر گرفت تا بتوان بهرتين عملكرد را از ان توقع داشت.


 

 

 

يكشنبه 7 آذر 1395

مزاياي استفاده از سقف هاي كاذب

نويسنده: مهران زلقي   

 

مزاياي استفاده از سقف هاي كاذب

سقف هاي كاذب داراي تنوع زيادي در نحوه اجرا هستند. اين محصول مي تواند در مدل هاي مختلف با متريلا مختلف همچون گچ -چوب-فلز-پي وي سي -شيشه-كامپوزيت توليد و اجرا شود. شما براسا نيازي كه داريد و همچنين با توجه به ميزان بودجه تان مي توانيد درخواست طراحي و ساخت سقف كاذب مد نظرتان را متريالي كه مي خواهيد بدهيد.

از مزاياي داشتن سقوف كاذب در يك ساختمان مي توان به اين نكته مهم اشاره كرد كه ديگر شما براي پنهان كردن مواردي همچون لوله كشي ها و سيم كشي ها و كليه كارهاي زير ساختي يك ساختمان دغدغه اي نخواهيد داشت و همه اين موارد را مي توانيد در زير سقف هاي كاذبتان پنهان نماييد.در ضمن اگر به صورت استاندارد و اصولي بتوانيد از اين محصول استفاده نماييد علاوه بر زيبايي كه به ساختمان شما خواهد بخشيد مي تواند محيطي كاملا اكوستيك را برايتان پديد آورد.محطي كه در ان اتلاف انرژي به حداقل خواهد رسيد.همچنين با يك نور پردازي زيبا مي توانيد محيط منزل و يا هر جاي ديگر كه در ان سقف كاذب كناف به كار رفته را زيباتر و چشم نواز تر نماييد.

از مزاياي به كار بردن و اجراي سقف كاذب مي توان به موراد زير اشاره كرد :

نصب سريع و آسان كه باعث سرعت بخشيدن در عمليات ساخت و ساز  ساختمان مي شود.

ايجاد محيط آكوستيك

ايجاد محيطي كه در ان اتلاف انرژي به حداقل خواهد رسيد.

زيباتر كردن محيط

پنهان كردن زير ساخت هاي ساختمان همچون لوله كشي ها و سيم كشي ها

 

 

 

 

خانه‌ي قديمي در تايوان به روز مي‌شود

شركت طراحي داخلي هائو ديزاين اخيراً نوسازي يك ساختمان 2 و نيم طبقه در شهر پينگ‌تونگ اين كشور را بر عهده گرفت. اهميت كار اين شركت طراحي داخلي اين بود كه خانه‌ي مذكور يك نمونه از خانه‌هاي دو نيم طبقه‌اي است كه در اين كشور كوچك آسيايي بسيار مرسوم بوده است و سقف كاذب كناف در ان حرف اول را مي زند.. به طور معمول طراح داخلي ترجيح مي‌دهد كه نيم‌طبقه را تخريب كند. علت‌اش اين است كه اين نيم‌طبقه هم روشنايي را به شدت محدود مي‌كند و هم اين‌كه در طراحي جديد خلل ايجاد مي‌كند. با اين‌حال طراح داخلي شركت طراحي داخلي هائو ديزاين اصلاً قصد دست زدن به خانه را نداشت و مي‌خواست ظاهر اصلي آن را حفظ كند و صرفاً فضاي داخلي آن را نوسازي و براي زندگي مدرن امروزي مناسب كند و شايد هم  براي كمي زيباتر كردن آن براي سقف ها اقدام به طراحي سقف كاذب نمايد.
طراح داخلي راهي را برگزيد كه درست برعكس راهي بود كه يك طراح داخلي ديگر انتخاب مي‌كرد. او تصميم گرفت كه ديوار حائل نيم طبقه را كلاً تخريب كند و به اين ترتيب از نورگيري نيم طبقه استفاده كند و فضاي داخلي خانه را روشن‌تر كند.


آشپزخانه به زير نيم طبقه منتقل شد درست مقابل يك پنجره‌ي بزرگ كه در ديوار مقابل قرار داشت. طراح داخلي هره‌ي اين پنجره را عميق‌تر كرد تا اين هره نقش يك نيمكت را براي ساكنان خانه فرهم كند. به اين ترتيب طراح دكوراسيون داخلي توانست ميز ناهارخوري را كنار اين پنجره قرار دهد و با حدف صندلي‌ها در يك طرف و استفاده از هره به عنوان نيمكت فضاي بيش‌تري را به آشپزخانه اختصاص دهد.
اما طراح داخلي يك تغيير مهم ديگر هم در ساختار خانه داد. راه پله‌ي اصلي خانه كه در اصل مقابل در ورودي خانه قرار داشت، تخريب شد و به پشت خانه منتقل شد، يعني جايي كه پبش‌تر آشپزخانه‌ي اصلي خانه قرار داشت. طراح داخلي سقف را در بالاي راه پله‌ي جديد تخريب كرد و به جاي آن يك نورگير شيشه‌اي نصب كرد تا خانه را روشن‌تر كند
يكي از مشكلات طراح داخلي نيم طبقه‌ي خانه بود. طراح داخلي ترجيح داد تا اين اتاق را به يك كتاب‌خانه‌ي كوچك تبديل كند و براي زيباتر كردن ان به اجراي سقف كاذب در ان مشغول شد.. به اين ترتيب اين فضاي محدود و كوچك به يك گوشه‌ي دنج براي ساكنان تبديل شد كه مي‌توانند با آرامش و به دور از هياهو در آن زندگي كنند.
طبقه‌ي بالاي خانه به طور كلي به دو بخش مجزا تقسيم شد. طراح داخلي بخش اصلي اين فضا را به اتاق خواب اصلي خانه اختصاص داد. بخش ديگر اين فضا به حمام تبديل شد كه چسبيده به اتاق خواب اصلي خانه طراحي شده است.


طراح داخلي تصميم گرفت تا از چوب براي تزئين فضاهاي مختلف خانه استفاده كند. علت اصلي اين تصميم طراح داخلي اين بود كه فضاي داخل خانه را گرم‌تر از پيش مي‌كرد و حس به‌تري به ساكنان خانه مي‌داد. از چوب به عنوان كف‌پوش خانه، كف‌پوش پلكان و پوشش ديوارها در بسياري از بخش‌هاي خانه استفاده شد. به اين ترتيب همين چوب به طراح دكوراسيون داخلي امكان داد تا مبلمان خانه را بر اساس همين ماده و همين تركيب رنگي بچيند.
چوب در ضمن كمك مي‌كرد تا طراح داخلي بر تاريخ و گذشته‌ي خانه هم تأكيد كند و به ما يادآوري كند كه اين خانه‌ي قديمي بسيار بيش‌تر از آن‌چه فكر مي‌كنيم قدمت دارد.

 

 

 

 

چند دفتر كار با ايده هاي خلاقانه

 

5: اُبي‌كويتُس
شركت اُبي‌كويتُس يك شركت ارتباطي در شهر منچستر است. اين شركت مي‌كوشد تا فكرهاي نو را با جديدترين فناوري‌ها در حوزه‌ي ارتباطات همراه كند. طراح داخلي دو ماه وقت صرف كرد تا فضاي داخلي آن را به شكلي طراحي كند كه با اهداف شركت هم‌خوان باشد. در طراحي داخلي اين شركت از مواد كاري چون چوب به همراه مواد كار جديد استفاده شده تا فضاي كار مناسبي فراهم شود. مهم‌ترين كار طراح داخلي افزودن تخته‌هاي چوبي به ديوارهاي شركت و طراحي سقف كاذب چوبي براي اين شركت بود. نورپردازي بيش‌تر به شكل طراحي شد تا بر اتمسفر دفتر اضافه كند و در طراحي دكوراسيون اداري از وسائلي استفاده شد كه ظاهري كلاسيك دارند.

6: دفتر گوگل در ژاپن
در طراحي داخلي دفتر شركت گوگل در ژاپن از رنگ‌هاي شاد و پرانرژي استفاده شده است. در طراحي دكوراسيون داخلي مهم‌ترين هدف افزودن بر خلاقيت كاركنان بوده است و نه راحتي. در طراحي داخلي اين شركت رنگ‌هاي روشن و هماهنگ مهم‌ترين نقش را ايفا مي‌كنند.

7: دفتر شركت ادوبي
طراحي داخلي دفتر مركزي شركت ادوبي به مساحت24 هزار متر مربع را شركت طراحي داخلي رَمت استوديو بر عهده گرفت و سال گذشته طراحي داخلي اين دفتر عظيم را به پايان رساند. تمامي دفتر حول آثار هنرمند خياباني مايك جاينت خلق شدند كه در محوطه‌ي مياني اين دفتر بزرگ قرار دارند. اين دفتر شاكل يك زمين بسكتبال مي‌شود كه كاملاً با ابعاد استاندارد در مسابقات ان‌. بي. اِي طراحي شده. همچين در طراحي داخلي اين دفتر يك زمين بازي، يك باشگاه كامل ورزشي و محوطه‌اي براي بازي‌هاي تعاملي پيش‌بيني شده است.

8: سالگاس آنو آركيتكچور، مادريد
سالگاس آنو، معمار و طراح داخلي اسپانيايي، دفتر شركت خود در ميان يك جنگل در مادريد را طراحي و اجرا كرده است. طراحي اين دفتر به مانند لوله‌هايي در ميانه‌ي محوطه‌ي پردرخت و زيباست. در طراحي داخلي هم به اين نكته توجه شده كه محيط به شكلي طراحي شود كه كاركنان بتوانند مناظر زيباي جنگلي را تماشا كنند.

9: كارتون نِت‌ورك، آتلانتا
اجراي سقف كاذب براي طراحيداخلي شركت كارتون نِت‌ورك در شهر آتلانتا به شكل محيط‌هاي مكعبي مختلف و مجزا طراحي شده است. به اين معني كه كاركنان همديگر را نمي‌بينند، بلكه با نگاه به دور و بر فقط محيط كاري و طرح‌هاي خود را مي‌بينند. طراحي دكوراسيون اداري اين دفتر از همه چيز جالب‌تر است. در واقع طراحي دكوراسيون داخلي اين دفتر بر عهده‌ي كاركنان است و هر كس مي‌تواند بر حسب علاقه و سليقه‌اش دفتر خود را طراحي كند. با اين‌حال با نگاه به هر اتاق مي‌بينيم كه شباهت‌هايي در طراحي داخلي اتاق‌ها ديده مي‌شود و اكثر كاركنان از عكس شخصيت‌هاي كارتوني و چيزهايي از اين دست در طراحي داخلي دفتر استفاده كرده‌اند.

 

سقف , كاذب , سقف كاذب , طراحي سقف هاي كاذب , اجراي انواع سقف كاذب , انواع سقف كاذب كناف , سقف كناف , سقف كاذب كناف , اجراي سقف كاذب , طراحي سقف كاذب

 

 

 

 

نورهاي ال.اي.دي به خانه‌ي شما جلوه‌ي تازه‌اي مي دهند

يكي از به‌ترين، ارزان‌ترين و راحت‌ترين راه‌ها براي تغيير دكوراسيون داخلي منزل‌تان استفاده از نورهاي ال.اي.دي است. چون اين نورها به نسبت ديگر چراغ‌ها، مثل فلئورسنت يا لامپ‌هاي رشته و هالوژن نور بيش‌تري توليد مي‌كنند و در عوض مصرف برق كم‌تري دارند. از طرف ديگر در طراحي سقف‌ كاذب بري اتاق نشيمن يا اتاق پذيرايي از نورهاي ال.اي.دي استفاده مي‌شود. با انتخاب يك سقف كاذب كناف خوب شما مي‌توانيد جلوه‌اي كاملاً تازه و زيبا به اتاق نشيمن خود بدهيد.


طراحي سقف كاذب براي اتاق نشيمن از اهميت فراواني برخوردار است، چون در بسياري از خانه‌ها اين اتاق مثل ورودي به يك خانه است و در ضمن محلي براي پذيرايي از مهمانان. اتاق نشيمن مهم‌ترين اتاق خانه‌ي شماست، چون ساكنان يك خانه بيش‌ترين ساعات روز را در كنار هم و در اتاق نشيمن مي‌گذرانند.
اين روزها طراحي سقف كاذب براي اتاق نشيمن از اهميت فراواني برخوردار شده است. در اجراي سقف‌هاي كاذب از مواد، طرح‌هاي و سه بعدي و رنگ‌هاي مختلف و متنوعي استفاده مي‌شود. هم‌چنين مي‌توان از انواع نور در طراحي سقف كاذب استفاده كرد. در نتيجه اگر در فكر تغيير طراحي داخل منزل خود هستيد يكي از به‌ترين راه‌ها طراحي سقف كاذب مناسبي است كه هم چهره‌ي خانه را عوض كند و هم با استفاده از نورهاي ال.اي.دي حال و هواي خانه را تغيير دهد.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۲:۵۱ توسط:كيارش موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :